אנשי המקצוע מגיעים אלייך מיד 24 שעות ביממה

מובילים בעייתיים וכיצד להימנע מהם


הובלות - מובילים

לצער כולנו, ישנם הרבה נותני שירות שאינם פועלים לפי קודים בסיסיים של אתיקה מקצועית. בתחום ההובלות, בעיה זו מתגברת עקב העסקה של עובדים זמניים ללא אישורי עבודה והעובדה שמרבית העבודות הן חד-פעמיות וללא לקוחות חוזרים. סימן ההיכר של התופעה הוא הצעת מחיר זולה מאוד ללקוח, ללא הקפדה על סטנדרטים מקצועיים אחרים.

נתריע מפני כמה התנהגויות אפשריות של חברת ההובלה אשר יש להיזהר מהן:

אי הגעה להובלה – שיטה מוכרת אצל מובילים היא פיתוי הלקוח לבחור בה על ידי הצבת מחיר נמוך ללא סגירת חוזה. במקביל לכך, המוביל ממשיך להציע הצעות ללקוחות אחרים, בתקווה להשיג הובלה במחיר טוב יותר. במידה וזה הולך, הוא לא מגיע להובלה בטענה כי אחד העובדים שבר את הגב או שהמשאית נגנבה.

התמודדות – מניעת הבעיה מראש ע"י הוספת סעיף פיצוי מוסכם לחוזה במידה והמוביל לא הגיע מכל סיבה שהיא.
סחיטה – חברות מסוימות סוגרות מחיר נמוך מול הלקוח מבלי לברר איתו את כל הפרטים ומבלי לשלוח נציג למתחם שבו מתקיימת ההובלה. ביום העברה נציגי החברה "מופתעים" מפרטים שונים שקשורים להובלה (למשל – קומת המשרד, סוג החפצים, היעדר מעלית, אפשרות חניה ברחוב) ודורשים תוספת מחיר במקום.

התמודדות – יש לדרוש מהמוביל להמשיך את ההובלה כנקבע או לפרוק את החפצים במתחם באופן מיידי. לעתים קרובות נציגי חברת ההובלה יוותרו במקרה זה.

הובלה מאוחרת/מתעכבת – משימות הובלה לעתים קרובות מתארכות מעבר למשך הזמן שהוקצה להן. כך, הובלות שצפויות להתקיים בשעות אחר הצהריים עשויות להיגרר לערב והובלות בערב עשויות להיגרר ללילה. הדבר מביא לבזבוז זמן לא מתוכנן. כמו כן, בהובלות בשעות הערב הפועלים מגיעים עייפים ואז עלולים לבצע טעויות.

התמודדות – מניעת הבעיה מראש על ידי דרישה לקבוע את ההובלה בשעות הבוקר. מלבד זאת, רצוי לשריין זמן רב יותר מזה שלוקח להובלה לרוב, מתוך הבנה שקשה להעריך את משך הזמן של עבודות כאלו.

כלי נגישות